Monday, September 26, 2011

Aku hanya mampu berdoa dan Aku seru diriku…

Tears of Gaza…

(sebelum baca tonton video ni dengan HATI)

Doa seorang anak kecil di Gaza

“semoga Allah membalas segala perlakuan Israel dan SEMUA MEREKA YANG MENYOKONGNYA!”

Dan doa itu jualah yang meniti dibibirku, agar Israel dihukum oleh Allah!

Namun, adakah aku, juga antara orang yang menyokongnya?!

Mungkin tidak secara akhlak, tidak secara batin….tapi secara tidak langsung bagaimana?

Sokong McD? Starbuck? dan bla2 barang lain yang diuar-uarkan? (Siapa yang masih nak memperdebat hal ni, aku rasa cukuplah aku menilai diri sendiri dan mengingati saudara ku disana)

Timbul lagi rasa bersalah di hati ini….

Disaat mereka berlari melindungi diri dari bom dan tembakan zionis laknatullah, aku berbaring enak di katil yang empuk.

Disaat mereka menjerit memanggil ayah, ibu, anak mereka, aku ketawa keriangan bersama keluarga dan kawan2 yang sentiasa ada disisi.

Disaat mereka merintih memeluk bayi kecil yang terkulai, aku mencium memeluk penuh kasih Raqib dan Sofea.

Banyak lagi nikmatMu ya Allah yang aku dustakan. Disaat aku teringatkan mu palestin..baru aku nak menginsafi!

Semoga aku tak pernah lupa dan tak pernah berhenti berdoa untukmu…

p/s: terkadang sengaja menolak menonton video2 sebegini kerana aku tahu aku tak kuat! tak tahan melihat! tapi itulah kenyataannya saudara semuslimku disana….dan aku tahu rakyat palestin Allah jadikan jiwa kalian jiwa yang sangat kental..

Aku insafi perbuatan diriku setelah melihat kesungguhan mu…

Ya Allah, bantu aku! Ya Allah jagalah aku, tuntun daku, jangan pernah tinggalkan aku dan mereka walau sesaat pun..

Satu yang pasti, kalian saudaraku di Palestin, adik2 kecilku di Palestin, kalianlah yang berhak mendapat naungan disisi Allah nanti, dan kalianlah penghuni syurga…yang belum tentu aku dapat bertemu denganmu disana… Namun, berbahagialah saudaraku Palestin!

Maaf~~~

0 comments:

Post a Comment