Thursday, December 8, 2011

Aku masih mencari rupanya..

Bismillahirrahmanirrahim… Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang… kumulakan….

Melihat video ini tanpa henti meremang bulu roma… air mata menetes.. mungkin hebatnya umat islam, hebatnya kuasa Allah, agungnya kata2 Allah yaitu al-quran.

Hati seperti terimbau kembali saat pertama rasa betapa nikmatnya disapa hidayah Allah. Aku seperti jatuh tersungkur menyedarkan betapa banyaknya dosa yang kulakukan. Betapa butanya diri ini dari melihat keajaiban kuasa Yang Maha Agung…

Saya mengaku, saya memang islam dari kecil. Tapi baru kenal islam baru 2 tahun lebih. Baru kenal islam? ya.. Baru kenal!

Setelah dua tahun sudah cukupkah untuk saya katakan saya benar2 kenal dengan agama ini?? Tidak! sangat tidak!

Jika dulu, hati ini mudah luntur membaca kata2 Allah, kini sepertinya hati ini menuntut untuk lebih faham apa maksud kata2 hikmah itu.

Perjalanan ini bukan senang dan moga usaha untuk memahami yang hak ini berterusan sehingga ku meninggal.

Ku seru diri sendiri dan teman2 ayuh pelajari lagi agama ini. Jika dulu sahabat nabi mengambil masa 10 tahun sahaja dalam mendalami surah al-Baqarah sebelum maju ke surah al-Imran, masakan kita hanya membaca sekali lalu?

p/s: Jzkk teman atas perkongsiannya (video ini).. =)

p/s: Ya Allah semoga Engkau kuatkan hati ini dalam perjalanan menuju jalan yang Engkau redhai. Makin hari hati ini menuntut kefakihan dalam beragama, moga dituntun oleh cahaya taufiq hidayahMu ya Tuhanku.

p/s: Exam makin mendekat. Moga dipermudahkan. amin.. =)

p/s: sy rasa blog ini lebih banyak pandangan sendiri pulak, mungkin kena lebihkan pengetahuan dan kebenaran. iAllah. ;D

0 comments:

Post a Comment